poniedziałek, 31 stycznia 2011

Opinie pierwszych użytkowników o e-kursie Symfonia Finanse i Księgowość

Pomysłodawcy projektu elearningpolska.pl, jego twórcy oraz cały zespół ludzi związanych z przedsięwzięciem, stawiają sobie jeden cel, a mianowicie stworzenie szkoleń e-learningowych, których do tej pory nie było. Pomysł dotyczy zarówno wyboru tematów jak i samej formy audio-wizualnej. W oparciu o najnowsze trendy techniczne i wieloletnią wiedzę trenerów, prowadzących kursy stacjonarne powstał innowacyjny e-kurs dedykowany branży księgowej z zakresu obsługi programu Symfonia Finanse i Księgowość. Przed udostępnieniem go w Internecie, kurs przetestowało pięć osób, które zostały dobrane tak, by posiadały zupełnie różne doświadczenia w pracy z programem, różne doświadczenia zawodowe i zainteresowania:
Urszula S. – księgowa z ponad trzydziestoletnim stażem w firmie, która na co dzień korzysta z Programu Symfonia Finanse i Księgowość;
Karolina G. – tegoroczna absolwentka wydziału ekonomi, która obecnie odbywa staż w biurze księgowym i od dwóch miesięcy poznaje program;
Krzysztof A. – niezależny trener, który od trzech lat prowadzi kursy stacjonarne z zakresu obsługi programów księgowych dla początkujących i doświadczonych pracowników;
Piotr H. – od dziesięciu lat prezes spółki z o.o. zajmującej się spedycją krajową i zagraniczną; w ramach umowy o pracę zatrudnia dwie księgowe;
Karol K. – student czwartego roku dziennikarstwa, publikujący swoje artykuły jako freelancer; nigdy nie miał bezpośredniej styczności z księgowością.
Wszyscy ochotnicy, którzy zgodzili się na udział w testowaniu e-kursu mieli tydzień na jego przejście i zapoznanie się z zagadnieniami. Po siedmiu dniach prób i zmagań pytaliśmy o ich wrażenia, a także rezultaty. W artykule prezentujemy opinie pięciu osób, które miały okazje jako pierwsze przejść kurs.
Urszula S.:
„Kiedy poproszono mnie o wzięcie udziału w testach ucieszyłam się, ponieważ pomimo długiego stażu pracy, a może właśnie dlatego, lubię nowości w branży. Codziennie przez tydzień spędzałam dwie do trzech godzin na kursie. Część tematów przerobiłam tylko raz, a do kilku wracałam wielokrotnie. Przez wiele lat pracy z programem wyrobiłam w sobie stałe schematy postępowania z poszczególnymi dokumentami i operacjami i wygląda na to, że przeoczyłam wiele ciekawych aktualizacji.”
Karolina G.:
„Do tej pory praca z programem bardzo mnie stresowała, ponieważ nigdy nie miałam okazji naprawdę go poznać.  W biurze otaczają mnie doświadczeni księgowi, wszyscy pracują bardzo szybko, dlatego ciężko mi zadawać pytania. Kiedy przeszłam kurs w pracy wszystko się zmieniło, zyskałam pewność siebie.”
Krzysztof A.:
„Dziwne..ale kurs jest ciekawy, zaskakuje efektami i nie powoduje znużenia. Myślę, że będzie bardzo istotną pomocą dla ludzi nieśmiałych, którzy podczas kursu stacjonarnego nigdy nie poproszą o powtórzenie albo nie przyznają się, że czegoś nie zrozumieli. Z moich doświadczeń wynika, że największym problemem szkoleń tego typu, które prowadzę jest różny poziom wiedzy w grupie, kiedy część osób nudzi się z powodu prostych tematów, a druga część denerwuje się, że nie zrozumiała. W modelu e-learningowym każdy uczy się sam i może powtarzać tematy dowolną ilość razy, co jest jego dużą zaletą.”
Piotr H.:
„Przeglądałem kurs z pracownikami oraz sam w wolnym czasie. Rozpocząłem od tematów, które od lat sprawiają problemy moim księgowym i od razu znalazłem rozwiązanie, czym zaskoczyłem wszystkich w firmie. Miałem okazję przekonać się jak ważne jest regularne szkolenie pracowników, ponieważ w programach tego typu co roku pojawia się dużo zmian i nowych możliwości, których wdrożenie mogę bezpośrednio przełożyć na czas i wydajność pracowników. Kurs był dla mnie bardzo ciekawym doświadczeniem, dzięki którym kilka rzeczy w biurze zmieniło się na plus.”
Karol K.:
„Księgowość równa się czarna magia – z takim przekonaniem rozpoczynałem testy kursu, którym poświęciłem kilka godzin. Z całą pewnością po tak krótkim czasie, nie mogę powiedzieć, że zostałem księgowym. Jednak, mam wrażenie, że byłbym w stanie powtórzyć, niektóre czynności krok po kroku i przy odpowiedniej motywacji bez problemu opanować posługiwanie się Symfonią, korzystając z e-learningu.”

4 komentarze:

  1. Cześć.Zajmuję się testami oprogramowania. W ręce wpadł mi ostatnio program do księgowości.
    intuica, testowaliście już?

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Można się douczać, bo czemu nie, ale rozliczenia powinniśmy jednak zostawić fachowcom, nie tylko z doświadczeniem i wiedzą, ale i z nowymi umiejętnościami na miarę naszych czasów. Gdybym ja miała dziś wybierać, na pewno zdecydowałabym się na biuro rachunkowe w Katowicach . Jest to jedna z najlepszych placówek.

    OdpowiedzUsuń